• 産業僧対話 / AISATsU Dialogue

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    産業僧対話

    Together with a Monk; AISATSU Dialogue

     

    産業僧対話とは、

    僧侶と社員がオンライン1on1で対話するサービスです。

    AISATSU Dialogue is a service that provides online sessions for one-on-one dialogue between monks and employees.

    『対話』の重要性が企業人事の世界でも大きく語られるようになりました。多くの企業が1on1を導入し、人事評価やモチベーション向上に役立てようと試みています。しかしながら、自社の社員が今どのような状態であるのかを知ることは非常に難しく、その方法が模索され続けています。難しさの一端は、同じ会社で働く仲間という強いつながりが故のアクセスしづらさにあります。

    私たちは、信頼できる完全なる第三者である『僧侶』という立場を活用し、自社内では難しい『完全なる安心の場』を作り出すことで、『対話』を通じて社員一人ひとりが普段気づけていない『本当の声』を引き出します。

     

    ‘Dialogue' has become increasingly valued in corporate human resources. As a result, many companies are now integrating one-on-one dialogues into their practices to reflect these interactions in personnel evaluations and enhance employee motivation. However, it remains challenging for companies to accurately understand the current situation of their own employees, and effective methods to address this have long been sought. One aspect contributing to this difficulty is the strong sense of camaraderie among colleagues, which can hinder access to effective dialogue.

    To address this challenge, we leverage the unique position of 'monks' as trusted and impartial mediators in our ‘dialogue’ sessions. Our sessions provide essential support by creating a 'fully safe place,' a feat that companies often struggle to achieve independently. We aim to elicit the 'true voice' of each employee, including aspects they may not be fully aware of in their daily lives.

  • 期待効果 / EFFECTS

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    ウェルビーイング向上

    Improvement of well-being

     

    一人ひとりが自分自身の状態に気づきを深め、ウェルビーイングの向上に寄与します。 

     

    We contribute to enhancing well-being by deepening individuals' awareness of their own state.

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    創造性へのアクセス

    Enhanced access to creativity 

     

    普段の業務で狭まっている視野を広げることで、創造性を引き出します。  

     

     

    Our service broadens the narrow perspectives often confined by daily tasks and brings their creativity.

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    リーダーシップ開発

    Leadership development 

     

    他者への声に耳を傾けることができるようになり、リーダーシップの向上につながります。

     

    Our program enables individuals to listen to the voices of others, leading to an improvement in leadership.

  • 特長 / FEATURES

    1. 僧侶という信頼できる第三者性
      Quality of trusted impartial role embodied by monks
    2. 仏教哲学に基づくマインドフルリスニング
      Mindful listening based on Buddhist philosophy
    3. データサイエンティストによるAI音声エンゲージメント解析
      AI Voice Engagement Analysis by Data Scientists

  • 実施までの流れ / Steps

    サービスの実施にあたっては、まず、経営者または人事ご担当者にヒアリングを行い、「社員の声」に関して抱えている課題を伺います(例:エンゲージメントの低くはないのにも関わらず、組織が停滞感を抱えているように感じられるなど)。

    ヒアリングの内容に従って、産業僧対話の目的や評価指標も含めて要件定義に落とし込みます。その後、スケジュールを調整し、社員とオンラインで対話を実施します。一つ一つの対話は、Zoomを通じて行われ、パーミッションベースで音声の録音をします。すべての対話終了後、対話者(社員)と僧侶双方からのテキストアンケートの結果、ならびにAIによる音声解析結果を合わせ、フィードバックをします。 

     

    When implementing the service, we first conduct interviews with executives or HR personnel to understand the challenges related to the "voices of employees." -For example, while employee engagement isn't low, the organization seems to be experiencing a sense of stagnation. Based on the contents of the hearing, we will refine the requirements definition, including the purpose of our dialogue session and evaluation criteria.

    Subsequently, we will adjust the schedule and conduct online dialogues with employees. Each dialogue will take place on Zoom, and audio recording will be permitted with consent. Following the completion of all dialogues, we will provide feedback based on the results of text surveys from both participants (employees) and monks, as well as the results of AI voice analysis.